Самоаналіз

дошкільного навчального закладу «Берізка»

загальнорозвиваючого типу

20450 вул. Леніна,51/а

с. Колодисте

Тальнівський р-н.

Черкаська обл.

Форма власності – комунальна

Засновник: Колодистенська сільська рада

Завідувач: Сарана В.П.

2015 р.

Дошкільний навчальний заклад «Берізка» знаходиться у власності Колодистенської сільської ради, розпочав функціонування у 1982 році. Проектна потужність закладу складає 60 місць. У закладі працює одна різновіков група, яку відвідують 15 дітей. Протягом 2011 – 2015 років наповнюваність не змінилася. Заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем.

Загальна площа будівлі складає 742кв.м. Територія дошкільного закладу та його будівля відповідають санітарним нормам. Заклад має огорожу по всьому периметру. Будівля знаходиться в належному стані. Навчальні та адміністративні приміщення дошкільного закладу мають затишний та естетичний вигляд. Щороку проводиться поточний ремонт всіх приміщень, ревізія системи опалювання, вентиляційних та каналізаційних систем.

Заклад діє згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Концепцією дошкільного виховання в Україні, Статутом дошкільного навчального закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими інструкціями, нормами харчування для дітей дошкільного віку та іншими нормативними документами.

Для проведення організованої діяльності з малюками створені всі умови, обладнані спеціальні приміщення. Групове приміщення забезпечене меблями та ігровим обладнанням. Предметно-розвивальне середовище дошкільного закладу створено з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Упродовж 2011-2014 років проведені наступні ремонтні роботи: косметичний ремонт всіх приміщень; встановлено 60м дерев’яного паркану та 200 м з сітки-рабиці; підведено воду в харчоблок, групову та туалетну кімнати, повністю замінено систему каналізації та надвірний туалет. Придбано пилосос, холодильник, електричний бойлер, ноутбук, ігрові середовища.

Водопостачання здійснюється від криниці, розміщеної на території ДНЗ, нагрів води - за допомогою електричного бойлера. Система опалення водяна, нагрів води здійснюється за допомогою електрокотла. Система каналізації відповідає вимогам.

Дошкільний заклад має майданчик із зеленими насадженнями, на якому встановлені пісочниця, ігрове обладнання, естетично оформлені квітники, є фруктові дерева.

Дотримання вимог охорони здоров’я і життя дітей, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм згідно ст. 23 Закону України «Про освіту» дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Дана робота ведеться в таких напрямках:

· створення безпечних умов для перебування дітей;

· організація догляду за дітьми;

· робота з колективом по БЖД;

· навчально-виховна робота з дітьми з питань БЖД;

· робота з батьками.

Кожен працівник ДНЗ проявляє турботу по створення безпечних умов для перебування дітей як у приміщені, так і на ігрових майданчиках, про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі на протязі 4 років. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання. Систематично видаються необхідні накази, проходять інструктажі з техніки безпеки, пожежної безпеки життєдіяльності. Для проведення якісної роботи з дітьми по БЖД у дошкільному закладі розроблені необхідні конспекти занять, підібраний наочний матеріал. Щоквартально проводяться тижні безпеки.

У груповому приміщенні створені необхідні умови для належної організації життєдіяльності дітей. Групове приміщення забезпечене твердим та м’яким інвентарем, відповідає санітарно-гігієнічним нормам та сучасним вимогам щодо естетичного оформлення та облаштування. У групі є музичний центр, розвивальне та ігрове обладнання. До послуг дітей цікаві навчально-розвивальні посібники та іграшки, які розміщені в ігрових осередках і створюють умови для розвитку творчої та пізнавальної активності дошкільників. Педагоги мають можливість користуватись ноутбуком.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності дошкільного навчального закладу на достатньому рівні. Фінансово-господарська діяльність ДНЗ здійснюється відповідно до законодавчих та інших нормативно-правових актів на основі кошторису, який складається і затверджується відповідно до законодавства. Джерелом фінансування дошкільного навчального закладу є кошти сільського бюджету, у розмірі передбаченому нормативними фінансуваннями. Бюджетні кошти використовуються за призначенням.

У 2011 році було закуплено господарчих товарів на суму 2500 грн., миючих засобів – 100 грн., канцелярських товарів – 350грн.,а також котел електричний – 4000 грн, холодильник «Норд» – 3090грн., посуд – 1300 грн.

У 2012 році було закуплено господарчих товарів на суму 3000 грн., миючих засобів – 100 грн., канцелярських товарів – 215 грн., огорожа з сітки – 3487грн., бойлер електричний –1790 грн., міні-башта і насос – 1500 грн., порохотяг –583 грн., музичний центр – 1000 грн., ігрові середовища «Корона» - 3199 грн., «Кухня» - 1240 грн., «Мальвіна» - 1195 грн., «Ведмедик» - 1480 грн., «Айболит» - 1100 грн., «Алладин» - 1259 грн.

У 2013 році закуплено господарчих товарів на суму 2000 грн., миючих засобів – 150 грн.,канцелярських товарів – 215 грн.,ноутбук – 2794 грн., проведено водогін на суму 4500 грн., замінено каналізацію – 6075 грн.

У 2014 році закуплено господарчих товарів на суму 5825,9 грн., миючих засобів – 150грн., деревяний туалет – 2450грн., люки – 2000 грн.

На ігровому майданчику є пісочниця, гойдалки, ракети, літні павільйони, зелені насадження, спортивний майданчик з необхідним обладнанням. Територія майданчика відповідає державним санітарним нормам: ігрове обладнання справне, пофарбоване, проведена їх перевірка щодо безпечності.

Головною метою роботи ДНЗ «Берізка»є забезпечення реалізація права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку. Вжиті завідувачем заходи щодо охоплення навчанням дітей 5- річного віку. На виконання ст.19 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 №2628 // Листа Міністерства освіти і науки України «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» від 07.05.2007 р. № 1/9-263, з урахуванням освітніх запитів населення та створення умов для здобуття дітьми дошкільної освіти, було видано наказ та проведено облік дітей дошкільного віку, які проживають на території Колодистенської сільської ради.

Загальна кількість дітей дошкільного віку від року до шести у 2011 році становила 32 дитини, у 2012р. – 36 дітей, у 2013 р.- 40 дітей, у 2014р. – 34 дитини, у 2015 р. – 22 дитини.

Дітей 6-річного віку - 1, з них відвідують ДНЗ – 1.

Дітей 5-річного віку - 3, з них відвідують ДНЗ – 3.

Дітей 4-річного віку – 8 , з них відвідують ДНЗ – 8.

Дітей 3-річного віку – 1, ДНЗ не відвідує.

Основними нормативними документами, що регулюють питання порядку комплектування ДНЗ «Берізка» є:

· Закон України «Про дошкільну освіту» (із змінами) стаття 14.

· Положення про дошкільний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003р. № 305 (розділ 6).

· Статут ДНЗ «Берізка».

У дошкільний заклад приймаються діти у віці від 2 до 6 років.

Завідувач здійснює реєстрацію дітей для прийому в ДНЗ протягом усього року без обмежень. Реєстрація дітей для прийому в дошкільну установу ведеться в Журналі обліку дітей.

У дошкільному закладі функціонує 1 різновікова група, що відповідає санітарно-гігієнічним нормам і правилам утримання дітей у ДНЗ.

Прийом здійснюється на підставі:

Ø заяви про прийняття дитини до ДНЗ;

Ø копії свідоцтва про народження;

Ø довідки лікаря про епідеміологічне оточення.

Дані про дитину реєструються в Журналі прибуття (вибуття) дітей у дошкільний заклад.

Дошкільний навчальний заклад укомплектований обслуговуючим персоналом та педагогічними кадрами: 2 педагогічних працівників, з них: 1 – завідувач, 1 – вихователь. Педпрацівники мають середню спеціальну освіту. Завідувач – Сарана В.П., вихователь – Кособлик Л. В.

За фахом обидва педагоги – вихователі дошкільного закладу.

За стажем роботи розподіляються так:

Ø від 10 до 15 років – 1 особа;

Ø від 15 до 20 років – 1 особа.

Вихователь і завідувач мають неповну вищу освіту.

Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.

З метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, зростання їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи 2012-2013 н.р. проводилась атестація вихователя Кособлик Л.В. та завідувача Сарани В. П. Так, як чергова атестація проводиться один раз на п’ять років, то відповідно до пункту 3.4 розділу 111 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністрества освіти і науки України від 06.10.2010р. №930 (зі змінами), атестація педагогічних працівників передбачає попереднє підвищення кваліфікації. Тому завідувач Сарана В.П. та вихователь Кособлик Л.В. пройшли курси підвищення кваліфікації при Черкаському обласному інституті підвищення кваліфікації у 2012 році.

Кухар відповідає за своєчасне приготування доброякісної їжі, за правильне зберігання продуктів харчування і дотримання чистоти в приміщеннях кухні.

У дитячому садку немає помічника вихователя. Робота з підтримання належного стану в групових кімнатах, спальнях, туалетах, прибиранні території розподілена між працівниками ДНЗ.

Контроль за обов’язками обслуговуючого та педагогічного персоналу здійснює завідувач дитячим садком у вигляді тематичних перевірок.

Уся робота в дошкільному закладі здійснюється згідно річного плану роботи, затвердженого і схваленого на педагогічній раді та погодженого відділом освіти Тальнівської районної державної адміністрації, який складається на початку нового

навчального року, відповідно до вимог програм.

Планування роботи ведеться згідно з вимогами «Інструкції про ділову документацію в дошкільному закладі». Навчально-виховний процес здійснюється відповідно до Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» та Програми для старших дошкільників «Впевнений старт», затверджених Міністерством освіти і науки України 2010р., листа Міністерства освіти і науки України від 20.05.2015 р. № 1/9-249 «Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році».

Колектив багато працює над Базовим компонентом дошкільної освіти.

Планування навчально-виховної роботи - тематичне.

Форми планування навчально-виховної роботи з дітьми у дошкільному закладі визначаються та затверджуються вересневою педагогічною радою.

Використовуються різні форми контролю за роботою різновікової групи: фронтальний, вибірковий, поточний, тематичний. Завідувачем ведеться Журнал контролю за навчально-виховним процесом, де записуються висновки про роботу вихователя, додаються поради, пропозиції щодо покращення роботи з дітьми.

У дошкільному закладі визначена українська мова навчання і виховання.

У закладі вихователями ведуться два види планування: та календарне. Складаючи плани, вихователі користуються програмами «Дитина» і «Впевнений старт», перспективне Базовим компонентом дошкільної освіти.

Вихователі, добре володіючи методикою навчання і виховання дітей, знаючи психологію дітей, враховуючи тенденції щодо гуманізації, індивідуалізації особистісно зорієнтованої освітньої роботи майстерно поєднують навчання, фізичний розвиток і виховання. На заняттях, під час прогулянок та спостережень приділяють увагу розвитку зв’язного мовлення, логічного мислення та пам’яті. Щоб забезпечити максимальну ефективність занять у старшій групі, вихователь урізноманітнює їх.

Педагоги постійно організовують з дітьми природознавчі дослідження. Це спостереження та експериментування. Усі діти беруть участь у процесі дослідження природи. Ці вміння, які вони розвивають у собі, будуть переноситись на інші навчальні дисципліни і стануть у нагоді впродовж усього життя. Нескладні досліди вихователі проводять під час занять, екскурсій на природу, прогулянок.

Методична робота в ДНЗ – це систематична, колективна індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково- теоретичного, загальнокультурного рівня. Це центр методичної допомоги щодо розвитку виховання і навчання дітей дошкільного віку, допомога в проведенні відкритих заходів.

У нашому дошкільному закладі методиста та методичного кабінету немає. Проте методичний матеріал є у кабінеті завідувача, який і виконує обов’язки методиста.

У ДНЗ проводяться різні заходи по підвищенню фахового і методичного рівня педагогів. Вихователі відвідують районні методичні об’єднання.

У дитсадку підвищенню рівня навчально-виховного процесу сприяло проведення консультацій, педрад, на яких ми ознайомлювались з новими досягненнями педагогічної науки, передовим досвідом практиків. Під час бесід обговорювались питання розвитку дітей, аналізувались причини недоліків у засвоєнні дітьми програми, визначались найбільш доцільні форми роботи з ними. У кабінеті завідувача вихователь ознайомлюється з методичними розробками, користується методичною літературою, журналами.

Завідувачем ведеться постійний контроль навчально-виховної роботи з дітьми, щоквартально проводяться зрізи знань вихованців.

Освітній процес в дошкільному закладі забезпечують вихователі. Результати отримані під час вивчення освітнього процесу свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей. У групі створено розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності.

Група забезпечена методичними посібниками, іграшками, дидактичним матеріалом: для звукового аналізу, розвивальними логіко-математичними іграми та художньою літературою. Створюючи ігрові осередки «Бібліотека», «Школа», вихователі підсилюють мотиваційну готовність дітей до навчання в школі. Діти мають змогу закріпити набуті знання та враження від екскурсій до школи, шкільної бібліотеки. Із загальної кількості старших дошкільників близько 85% має стійку мотиваційну готовність, проте не зовсім усвідомлюють необхідність навчання (хочуть до школи, бо вже стали великими), 15% - мають низьку мотиваційну готовність (до школи хочуть, але шкільні уроки читання, математика їм не подобаються).

Можна зробити висновок, що рівень знань дітей, умінь, навичок відповідає вимогам програми. Ми працюємо над тим, щоб дитина, яка йде до школи була зрілою у фізіологічному і соціальному розумінні, досягла певного рівня розумового та емоційно-вольового розвитку. Мала певний запас знань про навколишній світ, сформованості елементарних понять, щоб володіла розумовими операціями, уміла узагальнювати й диференціювати предмети та явища довкілля, планувати свою діяльність.

Для підтримання національних традицій у ДНЗ організовано гурток «Берегиня», створюється народознавча кімната «Бабусина світлиця».

Навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. План роботи на рік схвалюється педагогічного радою закладу, і затверджується відділом освіти Тальнівської райдержадміністрації.

Контроль за виконанням річного плану веде завідувач протягом року.

При складанні вихователями плану навчально-виховної роботи враховуються

програмні вимоги. Передбачено раціональне чергування видів діяльності. Програмні завдання вихователі реалізовують в іграх, під час індивідуального спілкування з дитиною чи організованих занять.

Колектив дошкільного закладу тісно співпрацює з батьками. Робота з батьками є однією з основних в системі роботи дитсадка. Проводяться різні форми співпраці: батьківські збори, консультації, дні відкритих дверей, свята, розваги за участю батьків.

Робота з батьками планується у щоденних планах, готуються папки-пересувки, інформація висвітлюється у батьківському куточку. Свою роботу починаємо з основних заповідей для батьків, завдань дошкільного виховання,рекомендації батькам, що дає змогу досягати єдності громадського та сімейного виховання.

У дошкільному закладі вихователем планомірно проводяться антропометричні виміри дітей, щотижневий огляд на педикульоз.

Систематично проводиться загартування дітей. Вихователі з вихованцями щоденно перебувають на свіжому повітрі, незалежно від пори року. У теплу пору року діти ходять по траві босоніж, приймають повітряні ванни. Улітку в тиху годину діти сплять при відкритих кватирках.

Медичне обслуговування дітей у дошкільному закладі включає обов’язковий огляд один раз на рік лікаря загальної практики сімейної медицини Михайлюк Т. Ф. Вона оглядає дітей, робить висновки про стан здоров’я, дає рекомендації щодо додаткових обстежень.

Під особливим контролем завідувача температурний режим приміщення.

Аналіз захворюваності дітей проводиться щомісячно. Також вихователем ведеться лист здоров’я згідно вимог.

Систематично санітарний стан ДНЗ контролюється СЕС із записами в санітарному журналі дошкільного закладу. За 3 роки порушень не виявлено. Дані про результати медичного обслуговування дітей в дошкільній установі зберігаються у порядку, встановленому МОЗ України.

Перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення знаходяться в кабінеті завідувача, в недоступному для дітей місці, і використовується для надання невідкладної медичної допомоги.

Усі працівники систематично проходять медичні огляди 2 рази на рік, відповідно до чинного законодавства.

Харчування в дошкільному навчальному закладі «Берізка» здійснюється на підставі Закону України «Про дошкільну освіту» ст.35 та наступної нормативної бази:

· «Порядок організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» від 01.06.2005р. № 242/329;

· «Інструкція щодо організації харчування дітей у ДНЗ» від 17.04.2006р. № 298/227.

Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються в дошкільному закладі.

Харчоблок дошкільної установи включає: комору сухих продуктів, мийку

кухонного посуду, холодильник з термометром для контролю температурного режиму, електрична плита, електричний бойлер для води, каструлі для приготування страв, відповідно марковані щодо їх призначення, столи для обробки продуктів харчування, шафи та стелажі.

Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки), все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюється при забрудненні.

Згідно норм на харчоблоці знаходяться всі необхідні миючі, дезинфікуючі засоби та методичні рекомендації по їх застосуванню. Також оформлено «Куточок кухаря».

Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає вимогам.

Основними принципами організації харчування у дошкільному закладі є енергетична цінність раціонів, збалансованість та різноманітність раціону, забезпечення санітарно-гігієнічних норм.

У ДНЗ ведеться систематична і планомірна робота, зокрема організовано безпечне і якісне харчування дітей. Харчування здійснюється згідно двотижневого меню.

Кожного дня за 30 хвилин до роздачі їжі завідувач оцінює якість її приготування, в його присутності кухар відбирає добові проби в чистий посуд з

кришкою в об’ємі порції для дітей молодшої групи. Проби зберігаються протягом доби в холодильнику до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня.

Кожного дня завідувачем закладу ведеться огляд працівника харчоблоку на гнійничкові захворювання, який фіксується в журналі здоров’я працівника харчоблоку.

Об’єм та частота завозу продуктів харчування регулюється в залежності від терміну їх реалізації та кількості дітей. Завозять в заклад продукти 2 рази на місяць.

Завідувачем здійснюється постійний контроль за постачанням продуктів харчування. Продукти харчування надходять до навчального закладу разом із супровідними документами, які свідчать про безпечність, якість і дату виготовлення.

Термін реалізації визначається постачальником, тому продукти харчування з обмеженим терміном реалізації реєструються в «Журналі бракеражу сирих продуктів», де фіксується дата та час останнього терміну реалізації.

Безпека і якість продуктів харчування залежить від умов їх зберігання, в тому числі від температури, вологості. Комора на харчоблоці, де зберігаються продукти харчування, має достатню вентиляцію.

Ведеться аналіз харчування.

Завідувач та вихователі проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед батьків щодо організації харчування в сім’ї.

Кожен працівник дошкільного закладу проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщення, так і на ігровому майданчику. Вчасно усуваються несправності устаткування, проводиться ремонт меблів та іншого обладнання. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі на протязі 3 років. Організація догляду за дітьми відбувається під постійним контролем завідувача (систематично видаються необхідні накази, проводяться інструктажі з правил техніки безпеки, пожежної безпеки,безпеки життєдіяльності).

На робочих місцях створені умови праці відповідно до нормативно-правових актів.

У дошкільному закладі оформлено стенди «Конвенція про права дитини», «Безпека на дорозі», «Правила поводження з вогнем», «Правила поведінки у дитячому садку», «Подбай про свою безпеку», освітньо-законодавчий куточок ДНЗ, інформаційний куточок для батьків, «Будні і свята нашого дитячого садка», до 200-річчя Т. Г. Шевченка, «Наше щасливе довкілля».

Розробленні правила безпеки дітей дошкільного віку, пам’ятка по безпеці життєдіяльності дітей дошкільного віку, правила поведінки дітей дошкільного віку в лісі, на водоймах, на вулиці, на льоду, під час виникнення пожежі, розроблені маршрути прогулянок із дітьми.

Законом України «Про освіту» визначено, що кожна людина має право на забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці і виховання. Тому одним із пріоритетних завдань нашого дошкільного закладу є створення умов для забезпечення та зміцнення здоров’я дітей.

Робота щодо безпеки життєдіяльності дітей в дошкільному закладі складається з кількох взаємопов’язаних блоків:

ü створення і забезпечення умов для збереження здоров’я та безпечного перебування малюка у дошкільному закладі, дотримання техніки безпеки всіма його працівниками;

ü забезпечення знань, оволодіння деякими практичними навичками;

ü педагогічна взаємодія вихователів і дітей з метою попередження явищ, які завдають шкоди здоров’ю (травматизм, безпека руху, отруєння, пожежі, природні стихії).

Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя і здоров’я дітей.

Батьки приводять дітей до дошкільної установи добре вимитими, одягненими в чистий одяг, передають дитину вихователю, а ввечері вихователь передає дитину батькам.

Дітей у дошкільному закладі привчають до чистоти та охайності.

Кухар приносить у групу вже охолоджену їжу, і несе їжу в групову кімнату лише тоді, коли діти уже в ігровій кімнаті.

В ігровій кімнаті всі меблі закріплені. У недоступному для дітей місці тримаємо ліки, сірники, булавки, ріжучі та колючі предмети.

Збираючись на прогулянку, вихователь забирає дітей, які першими одяглися і виходить на майданчик, а решту дітей виводить на майданчик завідувач. Під час перебування дітей на території ДНЗ вихователь пильно стежить за тим, щоб діти не виходили за межі закладу.

Дитину, яка захворіла протягом дня у дошкільному закладі, ізолюємо від інших дітей та повідомляємо про це батьків. Після одужання приймаємо дитину лише з дозволу лікаря.

Наша мета щодо збереження здоров’я дітей - якомога більше підготувати дітей до розв’язання складних життєвих ситуацій, навчити їх захищати себе від небезпеки.

На протязі декількох років вихователі працюють над комплексним підходом до педагогіки оздоровлення, а саме: єдністю та взаємопроникненням фізичного і нервово-психічного виховання дошкільнят.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей здійснюється з урахуванням віку, стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку, родинного виховання і здійснюється шляхом проведення обов’язкових занять, відповідно до розвитку та режиму їх проведення та виконання

загартувальних процедур, фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми в процесі щоденної життєдіяльності базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє біологічну потребу у рухах.

Щоденно проводяться прогулянки на свіжому повітрі, рухливі ігри, триває денний сон, а після нього проводяться загартовуючі процедури та вправи корегуючого характеру, за планом: піші переходи, заняття по охороні здоров’я.

Проте переважна більшість дошкільнят залишається недостатньо загартована, характеризується низькою витривалістю. Причиною цього є вродження патології функціональних систем організму, ослаблений імунітет, незадовільний екологічний стан довкілля.

Одним із шляхів вирішення цих проблем вважаємо подальше впровадження в практику роботи здоров’язбережувальних технологій, які забезпечують повноцінний фізичний розвиток особистості, утвердження здорового способу життя, зміцнення здоров’я кожної дитини.

Досягнення своїх дітей батьки бачили на організованих спортивних святах «Україна – спортивна країна», «Весела естафета», «Зимові старти» та приймали активну участь.

В умовах дошкільного навчального закладу на протязі дня проводиться впровадження оздоровчих технологій – ігрова, казкотерапія, що дає можливість здійснювати профілактику різних захворювань, поліпшувати психоемоційний стан дошкільнят.

Працюючи з піском, вихователь створює стимулююче середовище, в якому дитина почувається захищеною, має можливість розкритись, проявити свою творчу активність, відчути себе чарівником.

Організація відпочинку та літнього оздоровлення має велике значення для відновлення сил, поліпшення стану здоров’я дітей.

Улітку батьки прагнуть аби їхні діти добре відпочили. У нашому садочку літньої пори діти щоденно перебувають на свіжому повітрі, на ігровому майданчику, який обладнаний для різних ігор з м’ячем ( кидають у кільце, грають у футбол). Адже саме тут відбуваються основні оздоровчі моменти.

Ранок у дошкільному закладі починається із ранкової гімнастики та спортивного бігу. Улітку проводяться повітряні ванни та загартування водою. Повітряні ванни особливо ефективні, якщо вони проводяться в русі. Щоб діти не втомлювалися, вправи великої рухливості чергуються зі спокійними. Значний час протягом дня відводиться на гігієнічний догляд за дітьми і роботу, пов’язану з вихованням у них гігієнічних навичок. Ретельний догляд за дітьми - основна умова охорони їх від захворювань. Перш за все вихователі слідкують за чистотою рук. Дітей вони привчають мити руки після забруднення і після користування туалетом, а також перед їдою.

Літні міні-заняття вихователі влаштовують у куточках відпочинку - на травичці, у літніх будиночках.

Діти полюбляють масаж на свіжому повітрі. Аби малюки не втомлювались, вихователі міняють види діяльності. У спекотні дні діти відпочивають в затінку дерев. Найбільш улюбленим місцем є пісочниця. У садочку гнучкий режим з максимальним перебуванням дітей на свіжому повітрі та активний відпочинок.

Влітку діти охоче п’ють воду просто на майданчику. Вода для пиття завжди приготовлена свіжа, охолоджена кип’ячена. На прогулянку кухар виносить чайник і одноразові стаканчики.

Ми хочемо бачити своїх дітей гарними, щасливими, успішними, але мабуть не помилимося, коли скажемо, що кожен із батьків мріє, щоб його дитина була насамперед здоровою, бо немає найбільшого лиха, коли хворіє дитина.

Вихователі добре володіють методикою навчання і виховання дітей, майстерно поєднують навчання, фізичний розвиток і виховання. На занятті, під час прогулянок та спостережень приділяють увагу розвитку зв’язного мовлення, логічного мислення та пам’яті. Проводять комбіновані і комплексні заняття з ознайомлення з навколишнім і розвитку мови, ознайомлення з природою і художньою працею.

На заняттях з ознайомлення з навколишнім приділяють увагу формуванню почуття до рідної землі, до села, до людей, що живуть і працюють в рідному селі. Відроджують старовинні звичаї і традиції українського народу.

Гра – найголовніший вид діяльності. У грі діти навчаються. Вихователі планують і проводять з дітьми рухливі, дидактичні, сюжетно-рольові ігри.

Вихователі планують на заняттях логічні завдання, створюють моральні ситуації, розв’язуючи які, діти мають змогу активно діяти, співпереживати, відстоювати свою думку. У дошкільному закладі вжиті заходи щодо впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. У зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданнями, сучасним дидактичним матеріалом. Джерелом саморозвитку в сучасній методичній роботі нашої дошкільної установи, насамперед, є професійні друковані видання. На сторінках журналів автори представляють цікаві творчі підходи до організації

освітнього процесу, розкривають питання розвитку й виховання дітей дошкільного віку, рекомендують нові форми і методи проведення різних видів діяльності з дітьми, висвітлюють інновації, теорії та практики у дошкільній освіті.

На протязі 2011-2015 р. було придбано методичні посібники, дидактичні ігри, іграшки, проведена передплата на суму 3800 грн. Нам у дошкільному закладі фахові видання відкривають інформаційний простір галузі, дають змогу ознайомитись з досвідом практиків. Фахове видання дає можливість не лише поповнювати, а й розширювати власний досвід.

Кожен рік проводиться підписка на дошкільний заклад фахових видань, а саме:

1. Комплект «Дошкільне виховання з додатками»;

2. «Бібліотечка вихователя дитячого садка»;

3. «Дошкільне виховання»;

4. «Палітра педагога»,

5. «Джміль»,

6. «Вихователь- методист»,

методична література. Створено картотеку методичної і художньої літератури. Дошкільна установа забезпечена ноутбуком.

Ефективність управлінських рішень залежить від культури керівника закладу. Це означає працювати творчо, з перспективою, завжди бачити кінцеву мету і вибирати найбільш раціональні методи її досягнення.

Сутність інноваційної діяльності в ДНЗ – це передусім управлінська діяльність, методична робота, розвивальне середовище, проведення внутрішнього контролю за якістю освіти, упровадження нових форм контролю. У методичній роботі – розробки індивідуальних програм творчого розвитку педагогів.

На мій погляд, основою вдосконалення навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі є науково обґрунтована система внутрішнього контролю за результативність діяльності вихователів дитячого садка.

Контроль є основним елементом керівництва. Він забезпечує нам успішне досягнення поставленої мети, дає можливість вчасно виявити проблеми і запобігти розвитку негативних тенденцій, забезпечує високу фахову педагогічну майстерність вихователів, їх методичної, етичної, технічної підготовки, а також впливу на становлення особистості дитини.

Весь навчально-виховний процес розглядається як цілісна складна динамічна система, основними складниками якої є вихователі, діти, навчально-матеріальна база та відповідні умови для реалізації програмових завдань, щодо здійснення розвитку дитини.

Тому внутрішній контроль у нашому ДНЗ – це певна система спостережень та перевірок, які дозволяють встановити відповідність рівня навчально-виховного процесу вимогам програм навчання, виховання та розвитку дітей дошкільного віку.

Контроль забезпечує творче зростання вихователів, дисциплінує їх роботу.

Контроль здійснюється в такій послідовності: мета контролю, об’єкт, розробка плану, збирання інформації, вироблення рекомендацій, перевірка виконання рекомендацій.

Завідувач контролює виконання правил внутрішнього трудового розпорядку, якість знань, умінь і навичок дітей, збереження обладнання і посібників, ведення документації вихователями. Завідувач впродовж навчального року використовує і своїй роботі оперативний контроль.

У дошкільному закладі документація ведеться відповідно до «Інструкції з діловодства у дошкільних навчальних закладах», затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1059 від 01.10.2012р. Всі документи зберігаються у певному місці, ведуться чітко, охайно, державною мовою, з дотриманням єдиних вимог до форми і стилю їх оформлення. Книги, які ведуться завідувачем дошкільного закладу обов’язково поаркушно пронумеровані, підписані і скріпленні печаткою.

У закладі є штатні розписи, книги наказів, Правила внутрішнього трудового розпорядку, книга особового складу працівників.

Графіки роботи працівників складаються вчасно. Табель обліку щоденного відвідування дітьми у групі ведеться державною мовою, охайно.

Вчасно подається статистичний звіт дошкільного закладу (Ф-85К), за 2011 – 2015 роки порушень при його здачі не було.

Зберігається ділова документація відповідно до терміну зберігання.

Практика свідчить, що там, де налагодженні тісні контакти вчителів і вихователів, де є співпраця з керівником села, там можна забезпечити високі результати діяльності.

Дошкільна установа має хороші відносини з органами місцевого самоврядування. Вони нас завжди підтримують, допомагають нам. Ми, по можливості, допомагаємо їм. Наші діти і ми, працівники ДНЗ, беремо активну участь у святкових та урочистих заходах села, суботниках.

Кiлькiсть переглядiв: 1950

Коментарi